Dag 13 - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Susanne van Ewijk & Kirsten Jeurissen - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Susanne van Ewijk & Kirsten Jeurissen - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Susanne van Ewijk & Kirsten Jeurissen

22 Oktober 2014 | Sri Lanka, Anuradhapura

Ajobowan,

Na een voorproefje van de disco voor Anouk's verjaardag donderdag, zijn we vanmorgen weer fris opgestaan want we hadden veel te doen. Vanmorgen hebben we als extraatje voor de meisjes een gum, een puntenslijper, een stift, een paperclip en snoepjes gekocht om in het knikkerzakje te doen. Daarna zijn we met Nimal een rondje gaan rijden langs wat tempels omdat het een festivaldag is, en hij ons dit wou laten zien. Na de lunch kregen we les van Nimal om jelly pudding te maken. De knikkerzakjes waren alweer 2 kilo zwaarder nadat we alle kadootjes erin hadden gestopt. De vraag werd nu hoe we ze mee moesten nemen naar het weeshuis zonder dat we onze rug zouden breken, maar hier bij Nimal, onze superman, doen ze niet moeilijk, er wordt dan gewoon even een auto geregeld. Eenmaal alles in de auto gestopt gingen we naar het weeshuis. Daar hebben we eerst de wereldkaart opgehangen in de bibliotheek en een meisje verantwoordelijk gemaakt voor de boeken. Daarna hebben we de verjaardag van Sachini gevierd met een overheerlijke taart. De meisjes vonden dit erg leuk. Na even gespeeld te hebben met de meisjes kwam Nimal weer terug en hebben we de bibliotheek geopend en de knikkerzakjes uitgedeeld. De meisjes vonden dit echt helemaal geweldig. De glimlach op hun gezichtjes waren onbetaalbaar en toen Nimal vertelde dat de zakjes door de oma van Susanne waren gemaakt bedankte ze haar daarvoor. Ook kregen we allemaal complimentjes over de bibliotheek. Ons doel is dus dik bereikt!Dit hadden we natuurlijk nooit alleen waar kunnen maken. We willen hiervoor de volgende bedrijven en mensen heeeel erg bedanken: De Karmel Wonen&Werken, Strydhagen Antiek BV, Zalencentrum De Buitenpoort, R&S De Schoolinrichter, Zorgboederij De Karmel, Linge Agroconsultancy, In-Act Marketing & Organization, G.H. Dekker, familie en vrienden!!! Heel erg bedankt voor jullie steun!! Ook namens de meisjes in het weeshuis!!

Veel liefst vanuit Sri Lanka xx