dag 4 & 5 - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Susanne van Ewijk & Kirsten Jeurissen - WaarBenJij.nu dag 4 & 5 - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Susanne van Ewijk & Kirsten Jeurissen - WaarBenJij.nu

dag 4 & 5

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Susanne van Ewijk & Kirsten Jeurissen

14 Oktober 2014 | Sri Lanka, Anuradhapura

Hallo lieve lezers,
Gister ochtend hebben wij heerlijk ontbeten bij de minister van onderwijs. Hij was super aardig en zeer geinteresseerd in ons project. Wij hebben hem toen uitgelegd wat wij hier doen en dat vond hij super leuk. Hij bood zelfs aan om ook boeken te geven voor de bibliotheek. Ook werden we uitgenodigd om vandaag mee te gaan naar 2 scholen om schoenen uit te delen aan arme kinderen. Natuurlijk zijn wij op dit voorstel ingegaan. Na het ontbijt hebben we bij het office van de organisatie geholpen. Daar kwamen wij de zoon van de minister van gevangenschap tegen. Later kwamen we ook de minister zelf tegen en daar hebben we nog even mee gepraat. Rond een uur of 3 zijn we op de fiets naar het weeshuis gegaan om de boeken te selecteren die er nu lagen. De meeste boeken waren niet meer bruikbaar, en de boeken die wel bruikbaar waren, waren studieboeken.. Toen we klaar waren gingen we weer terug op de fiets. Dit was heel leuk om ook een keer mee te maken. We zijn ook nog even naar het stadje gegaan daarna en om de dag helemaal af te maken gingen we terug met de tuktuk.

Vanmorgen gingen we dus met de minister van onderwijs naar, hij zei, 2 scholen. We werden al om 8 uur opgehaald door een auto van het ministerie en moesten toen bij het huis van de minister op hem wachten. Zoals gewoonlijk hier in Sri Lanka kwam hij te laat. Maaar om kwart voor 9 zaten dan eindelijk in de auto onderweg naar de eerste school. Hier werden een paar stenen neergelegd door de minister voor het nieuwe gebouw. Daarna gingen we naar een moslimse school, om schoenen uit te delen. Wij dachten dat we toen weer klaar waren, maar we gingen uiteindelijk naar nog 4 scholen. Dit was een hele leuke en mooie ervaring, omdat je veel van de natuur hier hebt kunnen zien en omdat je ook ziet hoe de scholen er hier uit zien. We waren pas 3 uur terug bij de minister, veeeeel te laat want we moesten al bij het meisjes weeshuis zijn. Gelukkig bracht onze chauffeur ons door naar het weeshuis waar we afspraken hebben gemaakt met Nimal over de bibliotheek. We gaan donderdag verf kopen en de kamer opruimen, zodat er daarna geschilderd kan worden. Toen zijn Susanne en ik met z'n tweetjes bij Nimal achterop de motor naar huis gegaan. Levensgevaarlijk hier! Morgen gaan we op safari!

Liefs uit Sri Lanka xx

• 14 Oktober 2014 - 15:15

Hanneke:

Heeeeeee suus en kirsten!

Klinkt super leuk!! Al veel scholen en natuur bekeken dus! Welke kleur gaat de kamer worden? Oeh morgen op safari cool!! Heel veel plezier! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 15 Oktober 2014 - 15:54

Danny :

Wat een ervaring. Veel succes met jullie stage daar