Dag 9&10 - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Susanne van Ewijk & Kirsten Jeurissen - WaarBenJij.nu Dag 9&10 - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Susanne van Ewijk & Kirsten Jeurissen - WaarBenJij.nu

Dag 9&10

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Susanne van Ewijk & Kirsten Jeurissen

20 Oktober 2014 | Sri Lanka, Anuradhapura

Hee lieve lezers,

Zaterdagochtend zijn wij naar het weeshuis gegaan om te kijken hoe het met het schilderen ging. Het plafond was toen al bijna af, maar de muren nog niet. Er zaten namelijk teveel gaten in de muren dus die moisten eerst opgevuld worden. Wij hebben hier toen spullen voor gehaald en aan de schilder gegeven. Daarna konden we niks meer doen in het weeshuis dus zijn we naar huis gegaan. Toen we thuis kwamen zijn we meteen doorgegaan naar het stadje om een sari-jacket en onderrok te kopen voor de bruiloft maandag. 's Avonds zijn we naar de ceremonie van de hindoe-priester geweest. Dat was heel interessant om te zien.

Zondagochtend moesten we weer vroeg ons bed uit want we gingen de Mihintale beklimmen. Nimal vond het gevaarlijk als we dit met z'n tweetjes gingen doen, dus had hij geregeld dat Lucky en zijn vrouw met ons meegingen. We werden bij de berg afgezet met de auto en zijn toen begonnen aan de klim. Het waren heel veel trappen maar eenmaal aan de top konden we genieten van het prachtige uitzicht over Sri Lanka. Toen we weer beneden waren gingen we met de publieke bus terug naar huis. Dit was echt heel leuk om een keer mee te maken. Eenmaal thuis gingen we lunchen en zijn toen naar het weeshuis gefietst. Eerst konden we de weg niet vinden maar gelukkig kwamen we Nimal tegen die ons de weg wees! We hebben daar met de schilder gepraat en daarna met de meisjes een spelletje gedaan. 's Avonds zijn we naar de markt geweest en naar Rosie om te kijken of onze sari's goed waren. Ze vond onze sari's heel mooi, en ze had er nu al zin in om ons vanavond helemaal mooi te maken voor de bruiloft.

Liefs uit Sri Lanka xx

• 21 Oktober 2014 - 14:37

Trudy:

Ha meiden, ben helemaal jaloers op jullie! Naar een Singalese bruiloft, fantastisch. Mooie foto's maken van jullie in een sari! Ben heel benieuwd naar jullie verhaal. Lieve groetjes Trudy